קרע בגידי הכתפיים

מחלת מקצוע - קרע בגיד הכתף

קרע בגידי הכתף נגרם עקב פגיעה, חבלה או שחיקה בגידים המחברים בין השכם לזרוע. הבעיה שכיחה בקרב עובדים המניפים ידיים ומפעילים כוח בעבודתם כמו מוסכניקים, מסגרים, ספרים, לבורנטים ועובדים בתעשיות שונות.
חברת "נטו זכויות" היא מהחברות הוותיקות והמובילות בתחומי מימוש זכויות רפואיות למבוטחים נפגעי עבודה כתוצאה ממחלות מקצוע ותאונות עבודה. החברה מסייעת מדי שנה לעובדים רבים במשק הישראלי הסובלים מקרע בגידי הכתפיים.

ליצירת קשר

תסמינים

התסמינים והממצאים הקליניים המאפיינים עובדים הסובלים מקרע בגידי הכתפיים הם כאבים בעת הנפת והרמת היד, קושי בהרמת משאות קלים ובינוניים לדוגמה הרמת ונשיאת שקיות מהסופר, כאבים חזקים בלילה ובעת שכיבה על הצד, מגבלות הנעה אקטיבית או פסיבית, חולשה ודלדול בשרירי חגורות הכתף, קליקים באזור הכתף בעת תנועת הגפה, ותחושה של תנועה שאינה חלקה בגפה. ראוי לציין כי קרע בגידי הכתפיים עלול לגרום לפתולוגיות אחרות כמו כאבי גב, צוואר ושכמות כתוצאה ממנגנוני פיצוי בגוף המאפשרים תנועה חלקית של הגפה גם כאשר קיים קרע בגידי הכתף.

חשוב להדגיש כי קרע בגידי הכתפיים עלול להיווצר כתוצאה מטראומה, כלומר פגיעה טראומטית בודדת באזור הגפה או עקב פגיעה כרונית הנגרמת בגלל פעולות חוזרות ונשנות בעבודה הגורמות לשחיקה באזור ולהיווצרות הקרע. קרע בגידי הכתפיים נפוץ יותר ככל שגיל העובד עולה בגלל השחיקה בגפה במהלך העבודה, עם זאת הבעיה שכיחה גם בקרב עובדים מתחת לגיל 40 עקב פגיעה טראומטית.

מחלת מקצוע על פי התוספת השנייה לתקנות הביטוח הלאומי מחלת מקצוע על פי התוספת השנייה לתקנות הביטוח הלאומי

על פי התוספת השנייה לתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח בפני פגיעת עבודה) נקבע כי קרע בגידי הכתפיים עשוי לזכות את העובד בפיצוי חד פעמי או בקצבת נכות לתקופה מסוימת או למשך כל חייו, בהתאם למצבו הרפואי והתפקודי של המבוטח, הטיפולים להם הוא זקוק ושיעור הנכות שהוועדה הרפואית תפסוק עבורו.

כדאי לדעת כי אם הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי פוסקת לעובד נכות בשיעור 9-19% העובד זכאי למענק חד פעמי. המענק מחושב בהתאם לגובה שכרו של העובד בשלושת החודשים שקדמו למחלה. במקרים בהם הוועדה הרפואית פוסקת לעובד דרגת נכות זמנית לתקופת ההחלמה או לתקופה בה אינו מסוגל לעבוד, הוא זכאי לקבל גמלה חודשית, מעבר למענק החד הפעמי. הקצבה החודשית מחושבת על פי שיעור הנכות הנקבעת לעובד.




מה ניתן לעשות?

אבחון קרע בגידי הכתפיים מבוסס על בדיקה קלינית והדמיות כגון MRI, אולטרה סאונד וכדומה. הטיפול עשוי להיות שמרני למשך מספר חודשים ולכלול טיפול תרופתי ושינוי בדפוסי הפעילות הגופנית, במקרים מסוימים הטיפול יהיה פולשני ועל העובד לעבור ניתוח ולאחריו עליו לעבור טיפולי פיזיותרפיה לשיפור טווח התנועה ולחיזוק השרירים בגפה. יש לעבור פיזיותרפיה אינטנסיבית לתקופה של 3-6 שבועות ולאחר מכן ניתן לחזור לפעילות רגילה, בהתאם לתוצאות הניתוח והטיפול הרפואי.

עובדים רבים אינם מודעים לזכויות שלהם בביטוח לאומי, לכן אם אתה סובל מקרע בגידי הכתפיים חשוב לפנות לחברת "נטו זכויות" על מנת לממש את מלוא הזכויות המגיעות לך על פי חוק. יש להגיש תביעה לביטוח לאומי בגיבוי מסמכים רפואיים רלוונטיים. העובד יוזמן לוועדה רפואית ובהתאם להחלטתה יקבעו עבורו אחוזי נכות זמנית או קבועה, ובהתאם לכך ביטוח לאומי יפסוק עבורו קצבת נכות וגמלאות שונות. ראוי לציין כי קרע בגידי הכתף כתוצאה ממחלת מקצוע בגינה העובד מקבל נכות בשיעור 9-19% מזכה אותו למענק חד פעמי בהתאם לגובה שכרו ושיעור הנכות, במידה והעובד אינו מסוגל לחזור לעבודתו או חזר לעבודה אך בעקבות הפגיעה שכרו נפגע משמעותית, ניתן להפעיל את תקנה 15 כדי להגדיל את נכותו הרפואית, לכל היותר עד לשיעור של 19%. במידה ונפסקת לעובד נכות גבוהה של 20% ומעלה, הוא זכאי לקצבה חודשית קבועה הנקבעת בהתאם לגובה שכרו לפני המחלה ושיעור דרגת הנכות שנפסקה עבורו. בנוסף, העובד זכאי לקבל טיפול רפואי חינם, כאשר אופי הטיפול והיקפו ייקבעו על ידי הרופא בקופת חולים בה העובד מבוטח.

כיצד לממש את זכויותיכם?

חברת "נטו זכויות" היא החברה המובילה בארץ בתחום מימוש זכויות והטבות לנפגעי עבודה ומחלות מקצוע. החברה משתפת פעולה עם רופאים מומחים כדי לסייע ללקוחותיה להוכיח קשר סיבתי בין הקרע בגידי הכתפיים למקום ולתנאי העבודה. צוות החברה מלווה אתכם לכל אורך שלבי התהליך, לרבות הגשת תביעה לביטוח לאומי כדי לממש את הזכויות המגיעות לכם ולקבל פיצוי מקסימלי על פי דרגת הנכות הנקבעת עבורכם בביטוח לאומי. למידע נוסף ולמימוש מלוא זכויותיך עקב מחלת מקצוע התקשר עכשיו או השאר פרטים באתר ונחזור אליך בהקדם.

יצירת קשר

צרו איתנו קשר צרו איתנו קשר

רוצים לדעת עוד על האפשרויות שלכם ? הירשמו עכשיו לפגישת היכרות ללא עלות!

    השירות אינו משפטי

    דילוג לתוכן